مرجع شیاطین مقیم : Revil4

مرجع تخصصی نقد و بررسی Resident Evil و بازی ها ترسناک

مرجع شیاطین مقیم : Revil4

مرجع تخصصی نقد و بررسی Resident Evil و بازی ها ترسناک

مرجع شیاطین مقیم : Revil4

سلام به گیمر ها و دنبال کننده های عزیز و طرفدارای گیم های ترسناک . وبسایت Revil4 یک مرجع تخصصی و بزرگ در زمینه نقد و بررسی و تحلیل جدیدترین اخبار دنیای بازی های ترسناک و راهنمایی و به اشتراک گذاشتن نظرات ، ایده ها و گیمپلی طرفداران و گیمر های هارور هست ..
اگر مطلب ، فن آرت ، و ... برای نمایش در وب با اسم خودتان و نظری در خصوص وب سایت دارید و یا میخواهید به عنوان نویسنده به فعالیت در سایت بپردازید به بخش
" تماس با ما " مراجعه کنید ..

revil4.blog.ir


www.aparat.com/sobhan1408

نقد و بررسی بازی resident evil 5

دوشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۴، ۰۵:۰۱ ب.ظ

   

رزیدنت اویل نامی است که بسیاری از دوستداران بازی های رایانه ای پس از شنیدن آن خاطرات شیرینی را به یاد می آورند . رزیدنت اویل 4 که عرضه شد بسیاری از طرفداران قدیمی به تغییر سبک ساختار بازی اعتراض داشتند ولی در مقابل تعداد بیشتری از طرفداران قدیم از تغییرات استقبال کردند و همچنین طرفداران دیگری نیز به این سری اضافه شدند . رزیدنت اویل 4 نه تنهاساختار رزیدنت اویل را دگرگون کرد بلکه انقلابی در ساختار کل بازی های سوم شخص به وجود آورد و همچنین از نظر طراحی مرحله به یک اسطوره در صنعت بازی تبدیل شد . رزیدنت اویل 5 در سال 2009 عرضه شد . عنوانی که تا بحال لقب پرفروش ترین بازی سری را بدوش می کشد که در ادامه به نقد و بررسی آن می پردازیم .

گیم پلی : سبک دوربین و  نشانه گیری به همان سبک رزیدنت اویل 4 است و همانند بازی های قبل موقع تیراندازی نمی توان حرکت کرد که با توجه به اکشن شدن بازی یک نقطه ضعف محسوب می شود . اویل 4 اکشن بیشتری از عناوین قبلی داشت ولی همچنان عناصر ترسناک فوق العاده ای داشت همانند برخورد با اره برقی و همچنین درگیری با ال گارادور ولی در اویل 5 المان های ترس بسیار کمرنگ شده اند . حتی دشمنان اره برقی بدست هم دیگر چندان ترسناک نیستند . عناصری به بازی اضافه شده اند چون سنگر گیری که با تقلید از kill switch   صورت گرفته و ساختار مناسبی ندارد . در مقابل کمرنگ شدن عنصر ترس ، اکشن بازی بسیار بیشتر شده و سکانس های نفس گیری چون نبرد با وسکر که با الهام از فیلم ماتریکس ساخته شده حسابی آدرنالین خون بازیکن را بالا می برد و می توان گفت در زمینه اکشن عالی عمل کرده است .

داستان : از نظر داستانی اگر اویل 2 و کد ورونیکا را بهترین داستان بدانیم . می توان داستان اویل 5 را در کنار عناوین survivor  و outbrak   ضعیف ترین در سری به حساب آورد که شخصیت پردازی به صفر میل می کند . شخصیت های استلا و اروین کاملاً اضافه و شوا هم فقط در تمام مدت کنار بازیکن است ولی هیچ پرداختی ندارد . داستان بازی هم بجز سکانس برخورد با جیل تقریباً هیچ اوجی ندارد ولی  در مقابل میان پرده های سینمایی عالی کارگردانی شده اند و با بهترین های سینمای اکشن برابری می کنند .

گرافیک : از نظر فنی یکی از بهترین گرافیک ها را در زمان انتشارش دارا بود و هنوز هم بقول معروف سرپاست . در مقابل گرافیک فنی با وجود کیفیت قابل قبول دارای زیبایی و ریزه کاری عناوین گذشته ( عناوین شماره دار ) نیست . در بازی با محیط های بیادماندنی چون قلعه سالازار در عنوان چهارم یا خیابان های راکون سیتی در ابتدای عنوان دوم مواجه نمی شویم که تا سال ها در یادمان بماند . همچنین دشمنان هم بجز یکی از آنها که در اوایل بازی لباسی چون جلادها به تن دارد طراحی جالبی ندارند و از امثال نمسیس ( استارز قدیم ) ، تایرنت ( بهش غول سنگی می گفتیم ) و یا ال گارادور و ... خبری نیست .

نتیجه گیری : اویل 5 اثری با کیفیت با اکشن خوش ساخت هرچند با کمی اشتباه است  ولی کمرنگ شدن المان های ترس و کمبود صحنه های بیادماندنی باعث شده که به اثری هرچند سرگرم کننده ولی فراموش شدنی تبدیل شود .


منبع:www.bazicenter.com

نظرات  (۳)

بدک نیست که اویل 5 >؟ راستی 1 باگی دیدم اوفف نگو تا حالا هیچکی ندیده تفنگ شات گان ایدا تو اویل 4 من برا لیون میگیرم باگ خیلی باحاله باگشم بدک نیست ولی تفنگ ایدا میخواستم بگیرم اصلا یه شکل خیلی عجیبی داره فک کنم کمتر کسی پیدا شه اونو ببینه ولی بگاشم تو youtube هست فیلماش 
پاسخ:
اره حتما باحاله
یه باگ باحال دیکه باگ گرفتن وسکر در بازی اصلی شاید بشه برید تو مرسنرایس بد استارت بزنید بد وسکر انتخواب کنید بد دوباره بیایید منو بازی نیو گیم بازی جدید یا همون اولی بزنید بد normal pro هرکدوم خواستید بگیرید وسکر هست تست کنید برا من شد  
پاسخ:
من که گیج شدم! دوستان رو نمیدونم! :)))
دادش اویل 4 معمولی باشه نه اچ دی من تست کرده بودم شد 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی