مرجع شیاطین مقیم : Revil4

مرجع تخصصی نقد و بررسی Resident Evil و بازی ها ترسناک

مرجع شیاطین مقیم : Revil4

مرجع تخصصی نقد و بررسی Resident Evil و بازی ها ترسناک

مرجع شیاطین مقیم : Revil4

سلام به گیمر ها و دنبال کننده های عزیز و طرفدارای گیم های ترسناک . وبسایت Revil4 یک مرجع تخصصی و بزرگ در زمینه نقد و بررسی و تحلیل جدیدترین اخبار دنیای بازی های ترسناک و راهنمایی و به اشتراک گذاشتن نظرات ، ایده ها و گیمپلی طرفداران و گیمر های هارور هست ..
اگر مطلب ، فن آرت ، و ... برای نمایش در وب با اسم خودتان و نظری در خصوص وب سایت دارید و یا میخواهید به عنوان نویسنده به فعالیت در سایت بپردازید به بخش
" تماس با ما " مراجعه کنید ..

revil4.blog.ir


www.aparat.com/sobhan1408

تاریخچه شرکت کپکام

سه شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۱۷ ق.ظ

نام شرکت : Capcom

تاریخ تاسیس : 30 ماه مه سال 1979

مرکز شرکت : اوزاکا ، ژاپــن

مدیر کل : کنزوتسوجیموتو

مدیران : یوشیکی اوکاموتو ، شینجی میکامی کیجی ، اینافونه

تعداد کارمندان : 1/206 نفر

سایت رسمی : www.capcom.com

کپ کام (Capcom ) یکی از شرکت های پیشرو ژاپنی در زمینه تولید بازی های کامپیوتری است که در سال 1979 با نام Japan Capsule Computers تاسیس شد و به تولید و پخش ماشین های بازی کامپیوتری اختصاص یافت.نام فعلی شرکت مخفف دو کلمهCapsule Computers است.شرکت کپ کام به عنوان ناشر بازی های غربی در کشورهای شرقی نیز فعالیت می کند.نمونه این همکاری بازی X2 ساخته گروه Team 17 Software و سری بازی های Grand Theft Auto است.

>>> تاریخچه <<<

شرکت کپ کام در طول سال ها فعالیت خود توانسته تعدادی از بزرگ ترین و طولانی ترین سری های تاریخ بازی های کامپیوتری را عرضه کند.این شرکت اولین بازی سبک Arcade خود با نام Vulgus را در سال 1984 عرضه کرد.بازی های اولیه این شرکت بیشتر به سبک Arcade ساخته می شدند و نمونه آن بازی تیراندازی 1972 بود.

در اواخر دهه 80 میلادی یوشیکی اوکاموتو از گروه کونامی جدا شد و به گروه کپ کام ملحق شد.در سال 1987 این شرکت توانست بازی مشهور Street Fighter را بسازد.در همان سال بازی به شدت موفق Mega Man ( که در ژاپن با نام Rockman شناخته می شود ) در این شرکت برای Nintendo Entertainment System ساخته شد.Final Fight یک بازی توام با زد و خورد بود که درسال 1989 عرضه شد.در سال 1991 نیز IIStreet Fighter توسط اوکاموتو ساخته شد.

Resident Evil ( در ژاپن Biohazard ) یک بازی ژانر وحشت بود که درسال 1996 برای کنسول پلی استیشن ساخته شد.در سال های بعدی دو استودیو Clover Studio و GFlagship توانستند بازی های موفقی را کار کنند.سری بازی های Vieutiful Joe و The Legend of Zelda : Oracle Series تحت نظارت شیگر و میاموتو از آن جمله هستند.

در سال 2002 یک فیلم بر اساس سری بازی های مرسوم به Resident Evil ساخته شد و موفقیت آن در گیشه ، ساخت ادامه های این فیلم را تضمین کرد.در سال 2004Resident Evil : Apocalyspse ساخته شد و بعد از آن نیز شماره بعدی با نام Resident Evil : Afterlife اکران شد.

>>> سمبل شرکت <<<

سمبل اصلی شرکت Capcom کاپیتان کماندو استکه ابر قهرمانی است که زرهی پیشرفته بر تن دارد و معلوم نیست از کجا آمده است.اگر سه حرف اول دو کلمه Captain Commando را در کنار یکدیگر قرار دهیم کلمه Capcom به دست می آید.این شخصیت اولین بار در ساخته مشترک Capcom Famicom / NFS یعنی بازی Sectionz ظاهر شد و تصویر او بر روی جلد دفترچه های راهنمای بازی های اولیه NES این شرکت نیز نقش بست.این شخصیت در سال 1991 در یک بازی گه با نام خود او یعنی Captain Commando تولید شده بود بار دیگر ظاهر شد.او در سری بازی های Marvel vs Capcom هم ظاهر شد و به عنوان یک شخصیت قوی همیشه مطرح بوده است.در بازی Marvel vs Capcom هم این شخصیت حالت سمبلی خود را حفظ کرده و در جریان بازی و هر برد فریاد می زند کپ کام و به پیام های این شرکت نمودی جدیدتر می بخشد.او با قدرت تغییر حالت سریع از مردی با لباس عادی و کلاه کابویی به شخصیتی با زرهی پیشرفته ، هویتی مخفی و مرموز از خود به نمایش می گذارد.خط داستانی Captain Commando برخلاف شباهت اسمی ، ارتباطی با خط داستان Bionic Commando ندارد.Mega Man با سری بازی هایی که به همین نام ساخته می شود، توانست شهرت Captain Commando را کمرنگ کند.Ryu نیز یکی دیگر از شخصیت های برجسته کپ کام است که نامش با ژانر مبارزه ایی همراه است.

>>> استودیوهای تولید کپ کام <<<

هر یک از استودیوهای تولید کپ کام یکی از سازندگان بازی های این شرکت به شمار می روند.هر یک از استودیوها به بخش های مختلف تقسیم می شوند و بر اساس شماره نامگذاری می شوند.تنها Clover Studio و Flay Ship هستند که به عنوان زیرمجموعه کپ کام ژاپـن ، مستقل عمل می کنند.

>>> شرکت های تابع و مرتبط <<<

Capcom U.S.A. Inc در کالیفرنیا به عنوان شرکت رسمی وابسته به کپ کام در آمریکای شمالی در اوت سال 1985 تاسیس شد.

Capcom Entertainment Inc ، شرکت Capcom USA در ژوئن سال 1995 تاسیس شد.این شرکت به دنبال فروش ناموفق بازی Final Fight : Streetwise در سال 2006 به فعالیت خود پایان داد.

Capcom Asia CO Ltd به عنوان شرکت وابسته به کپ کام در آسیا در ژوئن 1993 در هنگ کنگ تاسیس شد.

KOKO شرکت وابسته رسمی کپ کام در کره جنوبی در ژوئن 2001 تاسیس شد.

Capcom Eurosoft Ltd به عنوان شرکت وابسته رسمی کپ کام در بریتانیا در ژوئن 1998 تاسیس شد.

Suleputer به منظور توزیع و بازاریابی بازی ها و تولیدات مرتبط با آنها ( کتاب ، موسیقی ، کارتون و ... ) در آسیا تاسیس شد.نام این شرکت برگرفته از دو بخش آخر کلمات Capsule Computers است.

Captron CO Ltd امور مربوط به رهن ، اجاره و فعالیت املاک شرکت را مدیریت می کند.

Flagship Co Ltd شرکت سازنده بازی های The Legend of Zelda و Onimusha است.

Capcom Charbo Co Ltd امور مربوط به اجاره ، پشتیبانی و رهن ماشین ای بازی های الکترونیکی را مدیریت می کند.

CE Europe Ltd در نوامبر 2002 در لندن تاسیس شد.

CEG Interactive Entertainment GmbH در فوریه 2003 در آلمان تاسیس شد.

Nade Maker Co Ltd استودیو سازنده بازی های Clock Tower و Steel Battalion برای کنسول های پلی استیشن و ایکس باکس است.

Clover Studio C.Ltd شرکت سازنده ایی که مقر اصلی اش در اوزاکا واقع شده است.در ماه ژوئیه سال 2004 تاسیس شد و وظیفه ساخت بازی های Okami و Vieutiful Joe بر عهده آن بوده است.بازی GodHand را نیز این شرکت تولید کرده است.

Nickel City گروهی از مراکز بازی است که زمانی تحت مالکیت کپ کام بود.در این مراکز بازی های سکه ایی و مجانی در اختیار عموم قرار می گیرد.این مراکز در سال 2004 به فروش گذاشته شد و در حال حاضر با مالکیت مستقل اداره می شود.

>>> سینما و تلویزیون <<<

شخصیت های بازی های کپ کام در تعدادی از کارتون ها و فیلم ها حضور یافته اند که تعدادی از آن ها به این قرار هستند :

Mega Man در یکی از سریال های تلویزیونی به عنوان نقش مکمل حاضر شد.این شخصیت در دو سریال کارتونی با نام های Mega Man ( تولید Ruby Spears ) و Mega Man NT Warrior نیز حضور داشت.از این شخصیت هم چنین در یک انیمیشن سه گانه بهره گرفته شده که در سال 1993 در ژاپن عرضه شدو بعدها نسخه DVD آن در آمریکای شمالی در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

Street Fighter II هم منبع مهمی برای ساخت فیلم ها و کارتون های متعدد بود.در سال 1994 یک برداشت کارتونی اکشن و پس از آن انیمیشن دیگری بر اساس آن ساخته شد.در آمریکا نیز یک سری کارتون بر اساس آن ساخته شد.

بازی مبارزه ایی Dark Stalkers به عنوان سوژه مناسبی برای ساخت دو اقتباس انیمیشن در ژاپن و آمریکا مورد توجه قرار گرفت.

موفق ترین سری از فیلم هایی که بر اساس آثار کپ کام تهیه شده است سری فیلم های وحشتناک EvilResident است.اولین فیلم از این سری با اقبال مناسب در گیشه مواجه شد و به فروش 102 میلیون دلاری در جهان دست یافت.نسخه های VHS و DVD این فیلم نیز موفقیت این فیلم را تکمیل کردندو دو شرکت معتبر Screen Game و Sony را بر آن داشتند تا ادامه ای برای این فیلم بسازند.این اقتباس دوم نیز موفقیت قابل توجهی به دست آورد.و به ترتیب بعد از آن دو نسخه دیگر از این سری بروی روی پرده های سینما رفت.اما با کنار رفتن گارگردان اصلی یعنی پل اندرسون ، از فیلم دو نسخه ضعیف از این سری منتشر شد اما وی برای نسخه چهارم بازگشته تا آبروی آن را حفظ کند.

در سال 2004 یک سری انیمیشن بر اساس بازی Vieutiful Joe ساخته شد.این سری 52 قسمتی بر اساس اولین و دومین بازی با این عنوان شکل گرفت و شخصیت های جدیدی هم چون Captain Blue Jr و Sprocket برای اولین بار در این سری معرفی شدند.به طور کلی عناوین زیادی تاکنون از IP های کپ کام استفاده کرده اند.

۹۲/۰۵/۱۵ موافقین ۲ مخالفین ۰
محمد سلیمان آبادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی