مرجع شیاطین مقیم : Revil4

مرجع تخصصی نقد و بررسی Resident Evil و بازی ها ترسناک

مرجع شیاطین مقیم : Revil4

مرجع تخصصی نقد و بررسی Resident Evil و بازی ها ترسناک

مرجع شیاطین مقیم : Revil4

سلام به گیمر ها و دنبال کننده های عزیز و طرفدارای گیم های ترسناک . وبسایت Revil4 یک مرجع تخصصی و بزرگ در زمینه نقد و بررسی و تحلیل جدیدترین اخبار دنیای بازی های ترسناک و راهنمایی و به اشتراک گذاشتن نظرات ، ایده ها و گیمپلی طرفداران و گیمر های هارور هست ..
اگر مطلب ، فن آرت ، و ... برای نمایش در وب با اسم خودتان و نظری در خصوص وب سایت دارید و یا میخواهید به عنوان نویسنده به فعالیت در سایت بپردازید به بخش
" تماس با ما " مراجعه کنید ..

revil4.blog.ir


www.aparat.com/sobhan1408

معرفی بازی رزیدنت اویل 2

يكشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۴، ۰۴:۴۶ ب.ظ

معرفی: Introduction

Resident Evil 2 یا Biohazard 2 (به ژاپنی) در 21-ام ژانویه 1998 در آمریکای شمالی و در 29-ام ژانویه در ژاپن از طرف شرکت Capcom و Virgin Interactive (برای کامپیوتر) برای کنسول Playstation 1 و در 19 فوریه 1999 در ژاپن و در 28-ام فوریه در آمریکای شمالی  برای ویندوز و برای کنسول های Nintendo 64 و Dreamcast و Gamecube در سال های 2000 و 2003 منتشر شد. (این بازی در 11-ام نوامبر 2001 روی سایت Game.com و در 26-ام دسامبر 2007 برای Playstation Network منتشر شد.) این بازی توسط Hideki Kamiya طراحی و توسط Shun Nishigakii و Shusaku Uchiyama و Masami Ueda نوشته شده.  این بازی در ژانر Survival horror ، تک نفره با درجه Mature طراحی شده.



توضیحات: Gameplay

Resident Evil دو در مقایسه با شماه قبلی از گرافیک بهتری برخورداره، البته این بازی هم مثه Resident Evil یک از تصاویر از پیش تعریف شده با دوربین ثابث استفاده شده. در زمانی که شخصیت های بازی زخمی میشن درجه خون به Caution و Danger تغییر میکنه و کاراکتر دستش رو بروی شکمش میزاره که در صورت Danger شدن کند تر و لنگان-لنگان راه میره، صفحه نمایش Game Over نسبت به شماره قبلی ترسناک تر و پیشرفته تره، در صورتی که توسط زامبی کشته بشید، صحنه خوردن زامبی ها نمایش داده میشه و صفحه نمایش خون آلود میشه. هدف گیری زامبی ها بصورت خودکار انجام میشه و سختی هدف گیری در مقایسه با Resident Evil یک‌ رو نداره.

 

این بازی دارای دو دیسک با سناریوی متفاوت هست که دیسک اول Claire Redfield و دیسک دوم Leon S. Kennedy هست که بعد از اتمام دیسک اول با هر شخصیت بازی A و B آزاد میشه که درست مسیر بلعکس سناریوی اول هست که به تمام سناریو ها مربوط هست. بعد از اتمام بازی می تونید بازی کوتاه و شخصیت و اسلحه های جدید رو آزاد کنید. این بازی در نسخه Dual Shock هم منتشر شده که دارای بازی کوتاه Extreme Battle با Hunk و Tofu و آزاد کردن لباس و اسلحه جدید و قابلیت پذیرفتن کد بی نهایت برای اسلحه ها هست. این بازی در سال 1999 برای پورت PC تحت عنوان Resident Evil 2 Platinum منتشر شد که شامل امکانات موجود در Dual Shock به اضافه گالری تصاویر هست. نسخه Sega Dreamcast این بازی هم در همون سال منتشر شد که تغییرات نسبی در نمایش درجه سلامتی شخصیت ها ایجاد شده بود، نسخه ژاپنی Dreamcast که Biohazard 2 Value Plus نام داره حاوی یک دیسک اضافی بود که بازی دموهای بازی Resident Evil - Code: Veronica و موسیقی متن مربوطه در ژاپن منتشر شده بود رو دربر داشت.



نسخه Nintendo 64 هم در سال 1999 منتشر شد که توسط Angel Studios (با نام فعلی Rockstar San Diego) تبدیل شد، این نسخه بر خلاف نسخه های دیگه دارای بازی کوتاه Extrame Battle نبود اما در عوض دارای محتوی منحصر به فردی از قبیل EX Files و آیتم های تصادفی و کنترل سخت، کنترل شخص اول و لباس های جدید بود. این بازی در سال 2003 برای پورت Nintendo GameCube منتشر شد که بصورت کامل همانند نسخه Dual Shuck برای کنسول Playstation 1 هست اما از تغییرات جزئی اون میشه قابلیت رد کردن میان پرده ها و کیفیت بالای گرافیک اون نام برد.

 

 
Resident Evil 2 در سال 1996 بعد از انتشار Resident Evil 1 توسعه پیدا کرد، capcom تو اون زمان ساخت پروژه Resident Evil 2 رو کنار گذاشت اما مدتی بعد دوباره دست بکار شد،‌ نسخه بریده شده این بازی تحت عنوان Resident Evil 1.5 بود که Leon S.kennedy به همراه Elza Walker (بجای Claire Redfield در نسخه کنونی) به عنوان شخصیت های اصلی بازی حضور داشتند، این بازی تا حدود 65 تا 80 درصد کامل شده بود که capcom از ادامه پروژه صرف نظر کرد، 



Resident Evil: The Darkside Chronicles نسخه بازسازی شده Resident Evil 2 هست که برای کنسول Wii در سال 2009 منتشر شد.

داستان: Story

این بازی از 29 سپتامبر 1998 در زمانی که T-Virus در شهر Raccoon پخش شده بود شروع میشه که Claire Redfield برای پیدا کردن برادرش Chris Redfield و Leon S. Kennedy به عنوان پلیس شهر Raccoon، در اولین روز کار خودش وارد این شهر میشه، و بعد رویارویی با زامبی ها بصورت اتفاقی با همدیگه آشنا میشن، و سعی میکنن به وسیله ماشین پلیس از شهر فرار کنن که در طی راه با کامیونی که یک زامبی اون رو هدایت میکرد تصادف میکنن و مسیرشون از هم جدا میشه، Claire Redfield در طی بازی با دختر بچه ای به نام  Sherry Birkin (دختر دکتر Wiliam Birkin سازنده ویروس) و Leon با زنی به نام Ada Wong (که به دنبال دوست پسرش، John میگشت) روبرو میشه. Claire در ایستگاه پلیس از طریق کتاب خاطرات Chris متوجه میشه که Chris برای جلوگیری از شیوع ویروس و مبارزه با Umbrella به اروپا رفته، Claire و Leon بعد از فرار از ایستگاه پلیس با Annette Birkin (مادر Sherry) روبرو میشن و متوجه میشن که شیوع این ویروس به صورت اتفاقی بوده و دکتر Birkin قصد داشته G-Virus‌ رو به دخترش (Sherry) تزریق کنه که بعد از اینکار خودش به یک موجود عظیم جثه تبدیل میشه (ویروس رو به خودش تزریق میکنه)، و همچنین متوجه میشن که Ada Wong‌ جاسوس بوده. Annette به تصور اینکه Claire ماموریت دستیابی به Sample‌ ها رو داره تصمیم میگیره اون رو بکشه که قبل از اینکار توسط شوهرش کشته میشه و قبل از مرگش راه درمان Sherry رو به Claire میگه. Ada و Leon هم با T-103 روبرو میشن که ظاهرا Ada توسط T-103 کشته میشه و Leon موفق به نابودسازی T-103 میشه. (T-103 همون ویروس تکامل یافته در بدن دکتر Birkin هست.)

 

در انتهای بازی Leon و Claire و Sherry به وسیله قطار موفق به فرار از اونجا میشن و Birkin در انفجار کشته میشه، Leon و Sherry به پایگاه نظامی میرن و Claire به جستجوی برادرش در اروپا ادامه میده.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی